Vegán házizsír

Vegetáriánusok vagyunk, húst nem eszünk, halat nagyritkán. Ez amúgy pescetariánus, de sokak a vegetáriánus és a vegán fogalmakkal sincsenek képben szóval nem szoktuk sokkolni ilyen fancy szavakkal az embereket, maradunk a vegetáriánusnál :)

Pár hónapja a szüreten simán bekaptam két darab házi libatepertőt, szóval nem vagyok veganáci, aki már attól sokkot kap, hogy azon a felületen sütik a zölsdégpogácsáját, ahol esetleg hús sült…
IMG_8254Ezt a vegán zsírt kókuszzsírral és olivaolajjal készítem, tele van magvakkal ami szuper fehérje és nyomelem forrás( szezám, tökmag, napraforgómag), ezen kívűl pedig fűszerek, alma, és lila/vöröshagyma adja meg az állagát.
Nem csak azért jó, mert nincs benne állati eredetű dolog, de rengeteg műanyag szemetet spórolunk meg, mert egy nagy adagot elkészítek, a hűtőben jénaiban eláll, és mindenféle műanyagdobozos sajt/vajkrémek helyett tökjó. 😏☝️😋

És akkor a recept, hogy ne szaporítsam tovább a szót.

Hozzávalók: 

-Fél bögre kókuszzsír, és egy bögre olivaolaj

-két szem alma, egy vöröshagyma, két lilahagyma, pár gerezd fokhagyma

-magvak tetszés szerint, én már csak úgy belelöttyintem őket, de mehet mindegyikből 3-4 evőkanál ( tökmag, napraforgómag, szezámmag)

-egy kis szójaszósz, egy-két evőkanál mustár, só, bors, vagy bármilyen fűszer amilyenre szeretnéd

Elkészítés:

IMG_8274A kókuszzsíron elkezdem sütni az aprított hagymákat. Miközben a hagyma sül adjuk hozzá a felkockázott almát. Közepes lángon puhítjuk, ha na nagyon sülne, adjunk hozzá az olivaolajunkból.

Ha elég puhának és sültnek ítéljük a hagymát és az almát, mehetnek a magok is az olajba. Én egészben szoktam, valaki megőröli őket, ez ízlés kérdése. Folytonos keverés mellett pirítsuk a magokat is egy pár percig, ekkor már hozzáönthetjük a maradék olivaolajat, a fűszereket, mustárt.

Ha ez megvan botmixerrel pépesítjük, és amint kihül már rabolhatunk is rá.

This entry was posted in Konyhatündér, Nincs kategorizálva and tagged , , . Bookmark the permalink.