Parmezánforgácsokkal sült zeller és cékla

IMG_4943Egyik este vacsora gyanánt készítettem el ezt a remek ételt. Még engem is meglepett mekkora sikert aratott. A céklát máskor is sütöttem már meg, de sültzeller-szűz voltam. Eddig, és nem tovább, ugyanis ebben a formában is isteni. Azt, hogy a sült zeller bekerült a repetroárunkba, a mindenment.es blog szerzőjének köszönhetem, akinek a receptjeire egyik este akadtam, és akihez tuti visszajárok inspirálódni.

Aki nem rajong a zeller intenzív ízéért, azoknak is ajánlom, mert a sütéskor sokat veszít belőle.

Télen kicsit nehezebb a választás, ha szezonális gyümölcsből és zöldségből szeretnénk feledezni a vitaminforrásainkat, de nem lehetetlen. A cékla, amit én speciel imádok, az egyik ilyen alapanyag.  A  jó állóképesség fokozásában és az izmok teljesítményének javításában játszik fontos szerepet, hiszen magas kálium, magnézium, vas folsav és vitamintartalma (B6 és C) Emellett hasznos szénhidrátokat, fehérjéket és jótékony rostokat tartalmaz. Ha ez nem lett volna elég, erős antioxidánsként is működik, ami már nem emlékszem mire jó, de úgy rémlik az öregedéstől is megóv minket.

A zeller, azon kívűl, hogy afrodiziákumként tartják számon,  egyensúlyba hozza a vér sav- lúg tartalmát. ( Megtalálható benne: nátrium, kalcium, foszfor, kálium, vas, magnézium, A, B, C vitaminok és nyomelemek. Máj és a nyirokrendszer tisztító, valamint javítja az emésztést, serkenti a veseműködést. – ez Copi C volt. :)

IMG_4889

Sütés előtti állapot

Na, akkor jöjjön a recept.

Hozzávalók: 2 szem cékla, egy nagy szem zeller, olive olaj, balzsamecet, fűszerek

A zellert és a céklát is megpucolom, majd kockákra vágom őket. Mivel a cékla fog, én pedig azt szerettem volna, hogy elkülönüljenek külön tálban összeforgatom a fűszerekkel. Azaz: só, bors, római kömény, kakukkfű keverékével.

Sütőtálba halmoztam, majd az egészet bőven meglocsoltam olivaolaj és balzsamecet keverékével. Ráhelyeztem a friss rozmaringokat, majd előmelegített sütőben, előszőr fólia alatt sütöttem 20 percet. A fóliát eltávolítva a rozmaring szálat leszedtem, óvatosan picit megforgattam a kockákat, majd visszatoltam a sütőbe ahol pirulásig sütöttem őket. ( ez nálunk 15-20 percet jelentett. )

Tipp: Az olivaolajat mindenképpen tunkoljátok ki, mert isteni finom, és egészséges is. Mi olivás stanglit ettünk hozzá.

This entry was posted in Konyhatündér and tagged , , , . Bookmark the permalink.